Na spotkaniu z Komisją Organizacji Ruchu w naszym mieście tym razem zwróciłem uwagę na następujące absurdy drogowe:
– pl. Dworzysko
znak „zakaz skrętu w lewo” jest zbędny, gdyż jest to ulica jednokierunkowa, gdzie kierunek odbywa się w przeciwną stroną do znaku. Znak jest zbędny i zostanie usunięty.
– wjazd w ulicę Krzywą
znak „zakaz ruchu pojazdów ciężarowych pow. 3,5t” jest ustawiony przy wjeździe na ulicę tylko od prawej strony, a powinien być przy obu wjazdach i zostanie przesunięty.
– ulica Sienkiewicza
znak „nakaz jazdy prosto lub w prawo” dotyczy najbliższego skrzyżowania, czyli skrzyżowania z prawej strony. Jest on niepotrzebny, gdyż nie ma skrzyżowania z lewej strony, w które zabraniałby wjeżdżać przez wymuszenie kierunku prosto i w prawo. Znak zostanie usunięty.
– ulica Armii Krajowej
znak „koniec strefy zakazu poruszania się z prędkością wyższą niż 30km/h” powinien być usunięty, gdyż znajdujemy się w strefie ograniczonej prędkości do 40km/h. Znak zostanie usunięty
– ulica Armii Krajowej
znak „strefa zakazu poruszania się z prędkością wyższą niż 30km/h” powinien być usunięty, gdyż znajdujemy się w strefie ograniczonej prędkości do 40km/h.
drugi znak „parking płatny” powinien zostać usunięty, gdyż za nim znajduje się bardziej szczegółowy znak „strefy płatnego parkowania”.
Znaki zostaną usunięte.
– skrzyżowanie ulicy Kochanowskiego i Batorego
znaki ukazujące układ skrzyżowania są nieprawidłowe, gdyż skrzyżowanie oznaczone jako droga z pierwszeństwem przebiega pod kątem 90 stopni, a nie jak jest na znaku pod kątem 45 stopni. Znaki zostaną zmienione.
– ulica Batorego
obecny układ tego skrzyżowania nakazuje ustąpienie pierwszeństwa jadącym na koniec ulicy. Zasadnym jest zmiana układu pierwszeństwa na tym skrzyżowaniu, gdyż po zmianie fragmentu ulicy Kochanowskiego na jednokierunkową, tą drogą przebiega główny ciąg komunikacyjny od Sękowej do Gorlic. Zmiany zostaną dokonane.
– ulica Przemysłowa
znaki”koniec i początek strefy ograniczenia prędkości do 30km/h” mogą zostać przesunięte do wjazdu na tą ulicę od strony ulicy Bieckiej. Wówczas wystarczy umieścić po jednym z tych znaków na wjeździe i wyjeździe w łącznej liczbie 2, a nie jak jest w tym momencie przy każdym skręcie w liczbie 4.
Tomasz Szczepanik